مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

روز‌های خوب افشین قطبی در شیجیاژوانگ

  • کد خبر: ۳۹۵۸۵
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
روز‌های خوب افشین قطبی در شیجیاژوانگ
تیم افشین قطبی در بین ۴ تیم نخست لیگ پر‌ستاره چین قرار دارد
به گزارش شهرآرانیوز؛ افشین قطبی در یکی از بهترین دوره‌های مربیگری‌اش، امیدوار است با صعود به پلی‌آف لیگ چین، تقابل با سرمربیانی بزرگ را تجربه کند. به‌گزارش ورزش ۳، توقف شانگ‌های SIPG مقابل شاگردان افشین قطبی خبری بود که در لا‌به‌لای اخبار داخلی فوتبال ایران گم شد و کمتر‌کسی به آن توجه نشان داد. با‌این‌حال رسانه‌های چینی از تیم افشین قطبی تمجید کردند و کسب یک‌امتیاز دربرابر شانگ‌های SIPG پرقدرت را نتیجه‌ای خوب برابر این تیم دانستند.

این تساوی در‌حالی رقم خورد که شاید یک سال پیش در چنین‌روز‌هایی تصور‌هایی غلط درباره افشین قطبی وجود داشت که حالا عکس آن ثابت شده است. در روز‌هایی که قطبی تعطیلات تابستانی خود را در اروپا سپری می‌کرد، در ایران بسیاری او را دلیل جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌دانستند و فکر می‌کردند که قطبی تلاش می‌کند تا جایگزین این مربی کروات شود. اما وی تصمیمی را که پیش‌تر گرفته بود، عملی کرد و راهی لیگ‌یک چین شد؛ امضای قرارداد با تیمی که تلفظش برای ایرانی‌ها سخت بود و خود در میانه‌های جدول قرار داشت و بسیاری آن را تصمیمی غلط و عقب‌گرد می‌دانستند، اما آنچه در استان «هِبی» رقم خورد، متفاوت با تصور بسیاری از اهالی فوتبال بود. تیم شیجیاژوانگ یکی پس از دیگری حریفان خود را شکست داد و مثل سال ۲۰۱۶ با افشین قطبی به سوپرلیگ چین صعود کرد و جایگاه خود در سطح اول فوتبال چین را بازیافت. اما دوباره جدایی سرمربی پرسپولیس، شایعات عجیب فضای مجازی را به‌سمت او آورد و دوباره فقط در رسانه‌ها، قطبی گزینه نخست پرسپولیسی‌ها شد که از نظر عده‌ای، در تکاپو برای رسیدن به نیمکت سرمربیگری تیم سرخ‌پوش پایتخت بود.
 
این در‌حالی بود که این مربی ایرانی‌آمریکایی، پیشنهاد‌های دیگری را در جیب داشت و همچنین اولویتش پیوستن به لیگ MLS ایالات متحده بود که البته عملی نشد و او دوباره به چین بازگشت. قطبی از معدود‌مربیان خارجی سوپرلیگ چین بود که در بحبوحه ویروس کرونا خود را به شرق آسیا رساند و تیمش را تحویل گرفت و البته ۵ ماه منتظر ماند تا اولین بازی‌اش در سوپرلیگ را انجام دهد. تیم قطبی لیگ را به‌شکلی استارت زد که کمتر‌کسی باورش را داشت. ۵ امتیاز از ۴ بازی نخست، آن‌ها را در بین تیم‌های بالای‌جدولی قرار داد؛ ولی شاید تصور می‌شد که با دیدار مقابل شانگ‌های SIPG قدرتمند، ترمز تیم قطبی کشیده شود و این تیم به جمع تیم‌های پایین‌جدولی بپیوندد که البته این تصور نیز با آنچه در شهر سوژو رقم خورد، در تضاد بود.

شیجیاژوانگ اور برایت در بازی این هفته مقابل شانگ‌های SIPG عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و پس از تساوی در نیمه نخست، موفق شد دروازه حریف خود را در دقیقه ۵۰ باز کند. در اولین حمله نیمه دوم، ابتدا موریس ضربه خود را زد که توپ به تیرک دروازه خورد و سپس زانگ‌یی‌فنگ توانست از تعلل مدافعان استفاده کند و گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند؛ هرچند دقایقی بعد هالک با فرصت‌طلبی توانست دروازه شیجیا را باز کند و البته یک گل شانگ‌های نیز به اشتباه مردود شد، اما همین نتیجه تساوی کافی بود تا تیم افشین قطبی در بین ۴ تیم بالای‌جدول باقی بماند.
 
این فصل سوپرلیگ چین در ۲ گروه هشت‌تیمی برگزار می‌شود و ۴ تیم بالا برای قهرمانی و سهمیه و ۴ تیم پایین برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. اما پیش از شروع لیگ کمتر‌کسی تصور این را داشت که شیجیاژوانگ در پایان هفته پنجم جزو تیم‌های بالانشین باشد. اگر آن‌ها تا پایان لیگ این جایگاه را حفظ کنند، دست‌کم خیالشان از بقا راحت خواهد بود. تیم شیجیاژوانگ هفته آینده دربرابر دانگدای لیفان قرار خواهد گرفت که این بازی اهمیت بسیار زیادی برای اور‌برایت دارد و آن‌ها در صورت پیروزی با خیال راحت به استقبال آخرین بازی نیم‌فصل برابر صدرنشین گروه یعنی بیجینگ خواهند رفت.
 
در سوپرلیگ چین فابیو کاناوارو، ژوردی کرویف، جیووانی فن برونخورست، اولی اشتیلیکه، رافائل بنیتز، ویکتور پریرا و... همگی مربیان سرشناسی هستند که حالا قطبی شانه‌به‌شانه آن‌ها حرکت می‌کند و امیدوار است که در پایان با معجزه شاگردانش در سرزمین اژد‌ها به موفقیت برسد. افشین قطبی در‌صورتی‌که تیمش در بین ۴ تیم برتر گروه دوم لیگ چین قرار گیرد، احتمال دارد که در مقابل گوانژو اورگراند، تیم فابیو کاناوارو، یا یاران مروان فلینی قرار بگیرد و در غیر این صورت تیم دالیان با هدایت رافا بنیتز در انتظار شیجیاژوانگ خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->